Jak zamontować lusterko CAT EYE RACER do kierownicy „Multiposition” (tzw. Motylek)

Jak zamontować lusterko CAT EYE RACER do kierownicy „Multiposition” (tzw. Motylek)

Lusterko rzecz prosta jednak nie zawsze dająca zamontować się do kierownicy.  Niestety to prawda przetestowana na własnej skórze. Nie mówię oczywiście o prostych kierownicach gdzie zadanie to jest  znacznie ułatwione. Na myśli mam kierownicę „Multiposition” (wielopozycyjna) czyli tzw. Motylka. Co w niej takiego niezwykłego? Po pierwsze kształt kompletnie nienadający się do agresywnej jazdy terenowej za to bardzo dobrze sprawdzający się w turystyce umożliwiając rękom odpoczynek na długich trasach. Po drugie umiejscowienie otworów w rurze, które skierowane są do środka uniemożliwiając zastosowanie popularnych lusterek rozporowych (wbijane w otwór rury kierownicy). Oczywiście można zamontować lusterka na pałąku jednak przy tej kierownicy są one dość niewygodne, lubią się samoczynnie  przestawić itd. Spróbujmy więc zamontować lusterko CAT EYE RACER albo innego tego typu.

Potrzebne elementy i narzędzia.

  • Lusterko CAT EYE RACER
  • Wąskie szczypce
  • Śrubokręt
  • Obejma ze starej lampki
  • 1x śruba M4 dłuższa od oryginalnej (zależne od grubości obejmy)
  • 2x nakrętka M4
  • 1x nakrętka nieco większa niż M4
  • 1x podkładka pod nakrętkę M4
  • Taśma izolacyjna
  • 2x grube żłobione podkładki ze starych klocków do V-Breaków

Montaż

Rozkręcamy lusterko i owijamy część rozporową izolacją aby ją zabezpieczyć przed wyłamaniem na zewnątrz.

Dwie  grube żłobione podkładki ze starych klocków do V-Breaków składamy razem tak aby wspólnie tworzyły tulejkę. \następnie owijamy je kilka razy taśmą izolacyjną aby je połączyć. Grubość owinięcia musi umożliwić włożenie tulejki do środka części rozporowej.

Teraz przewlekamy śrubę przez lusterko zakładamy najpierw większą nakrętkę potem podkładkę a na końcu nakrętkę M4. Pierwsza nakrętka ma pełnić funkcję dystansującą umożliwiającą odpowiednie założenie tulejki.

Całość skręcamy tak aby lusterko nie wypadało z wyżłobienia i jednocześnie nie było ograniczenia jego ustawienia. Najlepiej jest skręcić całość przytrzymując nakrętkę cienkimi kleszczami i dokręcając śrubokrętem.

Po skręceniu zakładamy wcześniej przygotowaną tulejkę na śrubę i dociskamy do końca. Tulejka ma dwa zadania – zabezpieczyć część rozporową przed złamaniem w wyniku ściśnięcia oraz dystansować ją od obejmy co może doprowadzić do krzywego zamontowania lub nawet uszkodzenia części rozporowej.

Tulejka ma nieco wystawać po za część rozporową.

Całość przykręcamy do wybranego miejsca na kierownicy wykorzystując w tym celu obejmę i nakrętkę M4. Najlepiej to zrobić kręcąc całym lusterkiem i przytrzymując jedynie nakrętkę. Przykręcamy aż do wyraźnego oporu.

Regulujemy lusterko tak aby była odpowiednia widoczność i cieszymy się z bezpieczniejszej jazdy.

UWAGA!!! – można stosować inne elementy i materiały podczas montażu.

 

Zostaw wiadomość